Absoluut de soort van de dag. Niet een vogel, maar een paddenstoel: de #inktviszwam. Ruikt naar rottende kadavers, ziet er bizar uit. Voor het eerst ontdekt in Europa rond 1921. Een invasieve exoot uit Oceanië.
#Texel
RT @BoswachterTim@twitter.com
En wij hebben geen stijging van +2 graden nodig om gezond te blijven.
🐦🔗: https://twitter.com/BoswachterTim/status/1591336264350900224
@GerritHiemstra Nog zoiets wat tegenwoordig eigenlijk niet meer kan: verjaardagen vreten energie.
Zijn leven zoals hij slenterde door de stad. Stinkend, doorweekt. Beter vermeden dan gisteren. Nog meer schichtige blikken. Wie draagt hier geen kleren? De Keizer! #zkv
@ionicasmeets Dank voor de tip!
Laat je inspireren door de kunst van het weglaten.
@Jennekepenneke@mastodon.nl Artistieke vrijheid en social media lijken de laatste jaren inderdaad maar moeizaam samen te gaan. Er zou ergens een plek moeten zijn waar je wel een groot bereik hebt, waar kunst de waardering krijgt die het verdient, en waar je niet continu wordt blootgesteld aan allerlei vormen van censuur. Nou ja, we zullen zien.
@geertje_geertsma Haha, bekend gevoel! Ik moet zelfs oppassen, soms neem ik expres mijn camera niet mee, anders schiet zo'n wandeling voor geen meter op! 😄
@ianrosewrites Nice. Did that last sunday , end of the evening, for the same reason. Can't be inside for too long.
@geertje_geertsma Gaaf hoor. Wat een avontuurlijke ontdekkingsreiziger ben je eigenlijk!
Just found out about the settings in the terminal of WSL2 Linux. In "Startup" you can choose Windows Terminal as default terminal application, and your Linux distribution as the default profile. Now I can have terminal-tabs. And with Alt-Enter my terminal fills the screen! #nerdstuff #linux #wsl
@mkefrizz Nice insight! Mo' plots for proof! ;-)
@JeanMarcvanTol Ik kom dit tegen, een python tool, misschien is het wat: https://pypi.org/project/twitter-blocklist/
Voor de weekploeg gooi ik deze er nog een keer in: ons fijne appartement in Amsterdam Oost staat sinds zaterdag te koop!
Het is bescheiden van formaat, maar goed ingedeeld en daardoor toch ruim. Ik heb hier 10 jaar erg prettig gewoond, waarvan 5 samen met mijn vriend. Ik viel zelf oa voor hoe heerlijk licht het is. Het heeft een moderne keuken, badkamer met bad (!), groot, zonnig balkon. En het ligt in een heel fijne, gezellige buurt.
Boost = lief!
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-88377309-albert-luthulistraat-23-b/
@frantecol One of the things I like about nature is that there is still so much to be learned. Maybe we should all be scientists for a while, just to be aware of our ignorance. I understand the need to simplify things when communicating about science, but sound and clear disclaimers should always be part of it.
entomology (diptera), programming (java, python, sql, javascript), music (lilypond), poetry